Zespół Szkolno-Przedszkolny

im. Kazimierza Ośki w Starych Słowikach

Wycieczka na Polesie i Wileńszczyznę

W dniach 4-7 czerwca 2019 roku odbyła się wycieczka uczniów klas IV-VIII  z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. Kazimierza Ośki w Słowikach Starych.

Wyjechaliśmy o godzinie 7.00 z parkingu szkolnego. Po drodze zwiedzaliśmy Łomże i Rajgród, płynęliśmy statkiem z Augustowa do Studzienicznej. Później zwiedzaliśmy Muzeum Kanału, a potem pojechaliśmy do Żegar, gdzie zjedliśmy obiadokolacje i zostawiliśmy zakwaterowani w pokojach 2,3,4 osobowych w agroturystyce. Następnego dnia zjedliśmy rano śniadanie i wyruszyliśmy do Wilna. W Wilnie zwiedziliśmy wraz z przewodnikiem cmentarz na Rossie, Uniwersytet Wileński, Muzeum Adama Mickiewicza, Katedrę Wileńską, Ostrą Bramę, Plac Ratuszowy oraz Pałac Prezydenta w Trokach. Później wróciliśmy do Żegar. 6 czerwca po śniadaniu wyruszyliśmy na 2 godziny do parku wodnego w Druskiennikach, byliśmy w pijalni wód i zobaczyliśmy muzyczną fontannę. Byliśmy także w miejscowości Merecz, gdzie znajduje się tajemnicza piramida Szklana Kopuła. Potem podziwialiśmy krajobrazy z wieży widokowej położonej nad Niemnem. Ostatniego dnia wycieczki wyruszyliśmy Szlakiem Tatarskim. Najpierw byliśmy w Muzeum Tatarskim w Sokółce. Potem pojechaliśmy do Bohonik, gdzie mieliśmy okazję poznać nową religię przebywając w meczecie. W drodze powrotnej w Białymstoku zwiedziliśmy zespół pałacowo-parkowy Branickich i zjedliśmy obiad.

Wspaniale bawiliśmy się na tej wycieczce i będziemy ją długo wspominać. Poznaliśmy nowe miejsca, inne kultury i religie. Na zawsze zapamiętamy ognisko, na którym odbył się chrzest osób będących pierwszy raz na dłuższej wycieczce.